.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پربیننده ترین عناوین
محسن‌رضایی وپیشنهاد شورای منطقه‌ای

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تنها راه برقراری امنیت در منطقه را تشکیل همکاری جمعی و ایجاد شورایی برای همکاری میان کشورهای منطقه به ویژه ایران عربستان، ترکیه و پاکستان خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سفیر استرالیا در جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفتگو کرد.

محسن رضایی در این دیدار با تاکید بر اهمیت راهبردی منطقه خلیج فارس و خاورمیانه در معادلات جهانی تاکید کرد: تغییر رویکرد قدرتهای بزرگ به این منطقه می تواند صلح و ثبات را به همراه داشته باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود : رویکرد و انتقام جویی قدرتهای بزرگ باید جای خود را به عقلانیت همراه با احترام متقابل،تواضع و همکاری دهد تا در فضایی جدید مسائل و مشکلات حل شود.

وی تصریح کرد : عقل گرایی در عرصه بین المللی می تواند مبنای مناسبی برای تنظیم روابط میان کشورها باشد و امروز شاهدیم رویکرد سنتی قدرتهای بزرگ به ویژه آمریکا در منطقه با شکست مواجه شده و شواهد آن در عراق و افغانستان قابل رویت است.

رضایی یادآور شد : چالش آمریکا با ایران نفت را از پنجاه دلار به صد و چهل دلار افزایش داده است.

وی با اشاره به وسعت سرزمینی منطقه و تنوع فرهنگی آن تاکید کرد : نیروهای خارجی توان نظامی و اقتصادی برقراری امنیت در این منطقه را ندارند و تنها مرجعی که می توان به آن امیدوار بود همکاری جمعی و ایجاد شورایی برای همکاری میان کشورهای منطقه به ویژه جمهوری اسلامی ایران عربستان، ترکیه و پاکستان خواهد بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مذاکرات اخیر میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای موسوم به 1+5 در ژنو گفت : موضع ایران در مورد استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای و غنی سازی تحت نظارت سازمانهای بین المللی کاملا مشخص بوده و مذاکرات اخیر فرصت مناسبی است که جمهوری اسلامی ایران در اختیار طرف مقابل قرار داده و آنها با استفاده از این فرصت می توانند به حل و فصل موضوع بپردازند.

رضایی واکنشهای بازارهای جهانی انرژی به مذاکرات ژنو را حامل پیام برای اقتصاد جهانی عنوان کرد و افزود : فضای مفاهمه و گفتگو می تواند در کنترل قیمت انرژی به ویژه نفت موثر واقع شود و طرف مقابل با شجاعت بیشتر می تواند مذاکرات به سمت توافق هدایت کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام رویکرد دولت انگلستان در خارج کردن نام منافقین از لیست گروههای تروریستی و افزودن نام حزب الله به این لیست را اقدامی غیر قابل قبول عنوان و آن را غیر سازنده عنوان کرد.

رضایی افزود : آمریکا و انگلیس نباید مذاکرات ژنو را باشکست مواجه سازند.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت همکاری دولت های ایران و استرالیا گسترش روابط را به نفع طرفین بیان کرد و خواهان افزایش سطح همکاریها شد.

گریگوری موری آرتی سفیر استرالیا در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با اشاره به علاقه کشور متبوعش برای گسترش روابط با تهران و ایران را کشوری ارزشمند در منطقه عنوان کرد.

وی با اشاره به موضوع غنی سازی اورانیوم توسط جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد : پروسه مذاکرات در صورتی که دو طرف از موضع مشخصی در این خصوص برخوردار باشند می تواند پیشرفت کندد و ادامه یابد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.204 seconds.